Φεστιβάλ Πριμαρόλια 2022
Document
Attachments
Metadata
Τίτλος
Φεστιβάλ Πριμαρόλια 2022
Υπότιτλος
Τροχιές
Διάρκεια
03.09.2022 - 11.09.2022
Περιγραφή
Ένα φεστιβάλ που χαράσσει τη δική του τροχιά στον σύγχρονο πολιτισμό.
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 4ο Φεστιβάλ Πριμαρόλια με θεματική «Τροχιές / Trajectories», σε σύλληψη και οργάνωση του οργανισμού Πριμαρόλια. Φέτος, το διάστημα 3-11 Σεπτεμβρίου 2022, στον ατμοσφαιρικό και παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Αιγίου, το Φεστιβάλ παρουσίασε πρωτότυπες δράσεις στις συγκλίσεις σύγχρονης τέχνης, προφορικής ιστορίας και ταυτότητας τόπου, με κορωνίδα την έκθεση σύγχρονης τέχνης.
Το Φεστιβάλ Πριμαρόλια σηματοδοτεί έναν ανερχόμενο θεσμό σύγχρονης τέχνης, προφορικής ιστορίας και σύγχρονου πολιτισμού σε εθνικό επίπεδο, χαράσσοντας τροχιές δημιουργίας και λειτουργώντας παράλληλα ως μια πλατφόρμα συνάντησης ποικίλων συνεργασιών μεταξύ καλλιτεχνών, ερευνητών, πολιτιστικών οργανισμών και ακαδημαϊκών ιδρυμάτων. Κεντρική ιδέα για φέτος που ενέπνευσε την έκθεση σύγχρονης τέχνης και τις δράσεις του φεστιβάλ αποτέλεσε ο εντοπισμός του ορίου και του μεταιχμιακού χαρακτήρα σε δύο περιόδους του τέλους του 19ου αιώνα στην Ελλάδα: τη σταφιδική κρίση, την πρώτη εκβιομηχάνιση της χώρας και τον ερχομό του σιδηρόδρομου.
Το όνομα «Τροχιές» αφορμάται από τη φιλοδοξία του φεστιβάλ να υπερβεί τα όρια και να ενώσει το ατομικό με το συλλογικό φέρνοντας κοντά καλλιτέχνες από διαφορετικές κατευθύνσεις. Απώτερος σκοπός αποτέλεσε η συνύφανση με νέα πρωτότυπα έργα των καλλιτεχνών ως in situ σχόλια, στις συγκλίσεις της performance art, των εγκαταστάσεων και των νέων μέσων, εστιάζοντας σε μια εποχή ιδιαίτερα σημαντική για τον τόπο, την κοινωνία και τον άνθρωπο, αναδεικνύοντας τροχιές, ιστορίες και ταξίδια.
Έκθεση σύγχρονης τέχνης «Where Do We Go From Here»
Αφορμή για καλλιτεχνική έμπνευση υπήρξε ο σιδηρόδρομος της Ελλάδας, ένα πολιτικό όραμα του Χαριλάου Τρικούπη το 1882. Η Πελοπόννησος υπήρξε ένα βασικό κομμάτι του σιδηροδρομικού σχεδιασμού από την Κόρινθο έως την Καλαμάτα. Κατά τον 19ο αιώνα, την περίοδο ακμής της, το παραλιακό μέτωπο κατακλυζόταν από σταφιδαποθήκες για την επεξεργασία του προϊόντος και την αποστολή στα λιμάνια της Ευρώπης. Με την έλευση της σταφιδικής κρίσης το σιδηροδρομικό δίκτυο μετέφερε τους αγρότες από την Δυτική Πελοπόννησο στην Αθήνα για τα πρώτα αγροτικά συλλαλητήρια. Στις αρχές του 20ού αιώνα, οι ίδιες σταφιδαποθήκες φιλοξένησαν πρόσφυγες που έφτασαν στο Αίγιο έπειτα από την ανταλλαγή πληθυσμών ως αποτέλεσμα της μικρασιατικής καταστροφής του 1922 ενώ τις ίδιες δεκαετίες, το τρένο αποτέλεσε κομβικό μέσο για την μεταφορά εργατικού δυναμικού από και προς την Χαρτοποιία και άλλα σημεία ανάπτυξης.
Όλα τα παραπάνω ιστορικά στοιχεία έδωσαν το έναυσμα στους έξι εικαστικούς για καλλιτεχνική δημιουργία μέσα από μια πιο σύγχρονη ματιά.
«Όταν ο σταθμάρχης υποδέχθηκε τον σταφιδαπόστολο»: Πολυμεσική εγκατάσταση με προφορικές ιστορίες, αντικείμενα και βιβλιογραφία για τη μαύρη σταφίδα
Η παρουσίαση του έργου του οργανισμού Πριμαρόλια σχετικά με την προφορική ιστορία της μαύρης σταφίδας έκανε το ντεμπούτο της στο περσινό Φεστιβάλ Πριμαρόλια 2021 «Δίκτυα» με τον ηχητικό περίπατο στον κήπο της Χαρτοποιίας Αιγίου.
Η έμφαση του οργανισμού Πριμαρόλια και στην προφορική ιστορία της μαύρης σταφίδας, δημιούργησε ακόμα ένα δημιουργικό αποτέλεσμα της Προφορικής ιστορίας, ενεργοποιώντας το δωμάτιο του σταθμάρχη ως ένα μέρος πολυμεσικής αφήγησης και in situ εγκατάστασης με τίτλο «Όταν Ο σταθμάρχης υποδέχθηκε τον σταφιδαπόστολο», με θραύσματα προφορικών ιστοριών, σταφιδικών αντικειμένων και βιβλιογραφίας που αναδεικνύουν προσωπικές και συλλογικές τροχιές του καρπού από την Πελοπόννησο στο εξωτερικό.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ADAF)
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο οργανισμός Πριμαρόλια συνεργάστηκε με το Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών της Ελλάδας - Athens Digital Arts Festival, ένα από τα μεγαλύτερα διεθνή φεστιβάλ ψηφιακών τεχνών στην Ευρώπη, παρουσιάζοντας μια σειρά έργων διεθνών καλλιτεχνών από το αρχείο του ADAF, εστιασμένα σε πεδία της net art (τέχνη Διαδικτύου), επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και της βίντεο τέχνης (video art).
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ANIMASYROS
Φέτος, ο οργανισμός Πριμαρόλια εγκαινίασε τη συνεργασία του με το Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Animasyros, ένα από τα πιο γνωστά φεστιβάλ animation διεθνώς, με έδρα τη Σύρο, θέτοντας τα θεμέλια για μελλοντικές συνέργειες. Στο πλαίσιο της δημιουργικής και αναπτυξιακής εξωστρέφειας του οργανισμού Πριμαρόλια και της φετινής θεματικής Τροχιές παρουσιάστηκαν στον υπαίθριο χώρο του παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αιγίου μια σειρά ταινιών animation από όλον τον κόσμο καθώς και ταινίες που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο εκπαιδευτικών εργαστηρίων του Animasyros για όλες τις ηλικίες, φέρνοντας την τέχνη του animation στις θεματικές του Φεστιβάλ Πριμαρόλια 2022.
Πληροφορίες επικοινωνίας
Πληροφορίες: Φεστιβάλ Πριμαρόλια | www.primarolia.com
Τηλ. επικοινωνίας: 2691 181 201
E–mail: primarolia.com@gmail.com
Ευχαριστίες
Ο οργανισμός Πριμαρόλια θα ήθελε να ευχαριστήσει το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για την αιγίδα και υποστήριξη, τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ για την χορηγία και υποστήριξη της έκθεσης σύγχρονης τέχνης και την ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α. για την υποστήριξη και συν-διοργάνωση του φετινού Φεστιβάλ.
Θερμές ευχαριστίες στα συνεργαζόμενα φεστιβάλ ADAF (Ηλία Χατζηχριστοδούλου, Έλλη Περιστεράκη, Άλεξ Καραντάνα και ομάδα ADAF) και Animasyros (Βασίλη Καραμητσάνη, Μαρία Ανεστοπούλου και ομάδα Animasyros) για την εξαιρετική παρουσία στη φετινή διοργάνωση. Θερμές ευχαριστίες στην Ομάδα Προφορικής Ιστορίας για την Μαύρη Σταφίδα (ΟΠΙ-ΜΑΣ) και το Μουσείο Κουνινιώτη (Κουνινιώτης Group) για την συνεισφορά τους στη φετινή παρουσίαση του έργου «Προφορική Ιστορία».
Θερμές ευχαριστίες στους Ανδριανή Μελίστα (ΓΑΚ Αχαΐας), Γιώργος Γεωργόπουλος (ΓΑΚ Αιγίου), Γιώργος Γάσιας (Αρχείων Τάξις ΑΜΚΕ), Έλλη Δρούλια (πρ. Δ/νση Βιβλιοθήκη της Βουλής), Κωστής Καρπόζηλος (Αρχεία Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας) και Στάθη Κουτρουβίδη (οργανισμός Πριμαρόλια) για την εξαίρετη παρουσία και συνεισφορά στον διάλογο για τη διάσωση των σταφιδικών εγγράφων.
Θερμές ευχαριστίες στο Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών του Παν. Πελοποννήσου και το ΠΜΣ Δημόσια Ιστορία του ΕΑΠ για την παραχώρηση ακαδημαϊκής αιγίδας.
Θερμές ευχαριστίες στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, τον Δήμο Αιγιαλείας, το Επιμελητήριο Αχαΐας, την Κουνινιώτης Group, την Αχαΐα Αναπτυξιακή Α.Ε., την Ένωση Προφορικής Ιστορίας και τα ΓΑΚ Αιγίου για την υποστήριξη του στη φετινή διοργάνωση.
Θερμές ευχαριστίες για τις ευγενικές χορηγίες τους τις επιχειρήσεις ΚΡΙΝΟΣ, CAVINO Winery, KINTONIS Winery, Harmony Hotel Apartments, Kanelli Beach Hotel, Μαγειρίον Πλέσσας, Μαϊστρέλι, Έπρεπε «Χαιρέτα μου τον πλάτανο» και Τουριστικό.
Θερμές ευχαριστίες στους εθελοντές και εθελόντριες Πριμαρόλια για την εξαιρετικά πολύτιμη βοήθειά τους κατά την διάρκεια του φεστιβάλ, αλλά και για το σταθερό δίκτυο ανθρώπων, αρωγοί στην προσπάθειά μας, από το 2019 μέχρι σήμερα.
Έτος φεστιβάλ
Hashtags
#primarolia | #primaroliaartists | #primaroliafestival | #primaroliafestival2022 | #primaroliahistory